In- och utflytt
Information till nyinflyttade
Information som rör samfälligheten läggs kontinuerligt ut här på vår hemsida och i vår facebook-grupp (all viktig information läggs ut på båda ställena - men kontakt mellan boende sker ofta i facebookgruppen). Mejla gärna styrelse@vittergumman.se eller ta kontakt i PM med någon admin i gruppen i samband med att ni ansöker om att gå med så vi vet vem ni är.
Meddela kassören på kassor@vittergumman.se att ni flyttat in (namn och adress) så att ni får rätt namn på fakturan för samfällighetsavgiften. Information om samfällighetsavgiften finns här på hemsidan. Korrigering av avgiften för tid som ni ej bott på området får ni göra med föregående ägare om Ni så önskar.
Det finns möjlighet att boka bastu och övernattningsrum. Detta görs via denna bokningssajt.
På varje område finns ett soprum, se karta. För att hålla kostnaderna för sophämtning nere källsorterar vi metall, glas, plast, kartong, papper, batterier, lampor och matavfall. Anvisningar för sopsortering finns på kärlen och på IL Recyclings samt Vakins hemsida.
Vi har avtal med Telia för digital-TV, bredband och om så önskas, IP-telefoni. Du måste ringa till Telia för att meddela att du flyttat in på området för att bredbandet ska fungera. Mer information finns här.
Samfälligheten äger en del utrustning tillsammans, se här.
Styrelsen anordnar årligen två städdagar; en på våren och en på hösten, då alla boende tillsammans fixar och gör i ordning de gemensamma utrymmena och områdena. Information om när dessa sker syns här samt på Facebook.
På somrarna hjälps alla boende åt med gräsklippning och underhåll av de gemensamma ytorna enligt ett rullande schema, se här.
Varje år hålls ett årsmöte dit alla boende är varmt välkomna!
Har Ni frågor eller funderingar är det bara att höra av sig till styrelsen! Välkomna!
Information till avflyttande
Meddela kassören kassor@vittergumman.se att ni flyttar och om ni har tillgång till det namn på den nya som flyttar in. Kassören behöver även få era nya kontaktuppgifter för eventuell justering eller om något saknas av utrustningen ni fått låna från Telia.
Korrigering av kvartalskostnad för tid som ni ej bor kvar får ni göra med er efterträdare om ni så önskar. Föreningen kommer dock inte att ta på sig att justera individuella fakturor. Den som är bosatt på faktureringsadressen vid fakturans ankomst ansvarar alltså för att den blir betald.
Beställ flytt och säg upp telefonabonnemang, bredbandsabonnemang, TV-abonnemang, inklusive eventuella tillvalda kanalpaket hos Telia. Lämna kvar all tekninsk utrustning som tillhör huset: bredbandsswitch, switch för TV, digitalbox inklusive brev med koder och handböcker samt adapter till bredbandstelefoni. Detta är utrustning som tillhör fastigheten och ni har fått låna från Telia.
Med vänlig hälsning från styrelsen!